Repatrierea. Ce trebuie să faci cu actele pentru a obține ajutorul de înmormântare

Când cineva drag decedează în străinătate, este de datoria rudelor să se ocupe de ceremonia funerară, implicit de aducerea trupului neînsuflețit în țară. Ce trebuie știut este că o parte din aceste servicii pot fi decontate de stat prin așa numitul ajutor de înmormântare. 

În ceea ce privește repatrierea decedaților, este necesară contactarea unei firme de pompe funebre cu experiență în repatrieri. Dosarul cu acte pentru obținerea ajutorului de înmormântare poate fi pregătit de solicitant sau de echipa de pompe funebre după ce trupul neînsuflețit este adus în țară.

Decesul în străinătate și ce reprezintă repatrierea decedaților

Dacă o persoană cu cetățenie română decedează în afară țării, este necesară aducerea acesteia în țară. Acest proces se numește repatriere. Iar costurile de repatriere ar trebui să includă:

  • pregătirea documentației legale,
  • transportul din orașul sau localitatea în care se află defunctul până în România,
  • transport cu un vehicul dotat conform legislației – mașini frigorifice care asigură temperatura scăzută pe tot parcursul drumului,
  • sicriul.

Indiferent dacă decesul în străinătate este anticipat sau inopinat, este necesar ajutorul unor specialiști în domeniu, atât pentru clarificarea anumitor aspecte legate de repatriere, cât și pentru efectuarea procedurilor pe care le-am amintit mai sus.

Cum se desfășoară procesul de repatriere al decedatului?

Procedura în caz de repatriere nu este complicată dacă apelezi la o firmă de pompe funebre cu experiență în domeniu. Echipa Kirilă Funerar va răspunde la toate întrebările despre cum decurge repatrierea unui cetățean român decedat în străinătate

Cât durează repatrierea?

Cel mai bun răspuns la această întrebare este ,,depinde’’. Fiecare țară are propria legislație și propriile reguli în ceea ce privește repatrierile. Dacă toate actele au fost întocmite corespunzător, întregul proces poate dura între 5 și 14 zile. 

De ce acte ai nevoie pentru obținerea ajutorului de înmormântare?

Poți beneficia de ajutorul de înmormântare doar în urma pregătirii unui dosar care include următoarele acte: 

  • cererea tip pentru ajutorul de înmormântare,
  • certificatul de deces (original și copie),
  • actul de identitate al celui care solicită ajutorul de înmormântare (copie și prezentarea originalului),
  • după caz, o adeverință în original că decedatul urma o formă de învățământ în momentul decesului pentru persoanele cu vârsta între 18-26 de ani,
  • cuponul de pensie,
  • dovada că solicitantul a acoperit cheltuielile aferente (bonuri fiscale, facturi emise de firma de pompe funebre),
  • actele de stare civilă ale persoanei care solicită ajutorul de înmormântare pentru atestarea gradului de rudenie sau calitatea de tutore legal,
  • adeverință în original de la angajator sau extras din registrul general de evidență a salariaților (ReviSal) că persoana era asigurată în momentul decesului.

 

De exemplu, ajutorul de înmormântare în Satu Mare poate fi obținut cu ajutorul cuponului de pensie sau a certificatului ReviSal de la angajator pe numele defunctului sau aparținătorului plus certificatul de deces. În cazul în care este nevoie de alte acte, vei fi ajutat de echipa de pompe funebre.

 

Unde se depun actele pentru obținerea ajutorului de înmormântare?

Actele pentru ajutorul de înmormântare pot fi depuse la casa de pensii, primăria satului, orașului, localității sau municipiului unde își avea domiciliul decedatul. Apelează la o echipă de pompe funebre pentru informații exacte privind această procedură.

Ajutorul de înmormântare poate fi solicitat doar după ce dosarul cu acte este complet. Conform legii, sprijinul financiar se acordă în termen de 24 de ore, însă depinde foarte mult de fiecare instituție în parte, deoarece poate dura și câteva zile.

Kirilă Funerar – ajutor pentru repatriere decedați

Dacă ai nevoie de o echipă cu experiență în ceea ce privește repatrierea decedaților din spațiul european, Kirilă Funerar îți stă la dispoziție. Dorința noastră este ca tu să comemorezi persoana dragă trecută în neființă așa cum se cuvine, de aceea ne putem ocupa de toate procedurile necesare:

  • repatrierea decedatului,
  • sicriu din zinc special pentru repatriere,
  • transport funerar autorizat – autoutilitare frigorifice speciale, dotate corespunzător,
  • întocmire acte conform legii,
  • traducerea documentelor de stare civilă,
  • pachet complet incinerare,
  • alegerea accesoriilor funerare,
  • servicii complete de îmbălsămare,
  • consultanță gratuită.

Echipa Kirilă Funerar este aici pentru tine. Accesează blogul Kirilă Funerar pentru mai multe detalii.