Documente

Consulatul României din Italia

Sebastian Kirilă
timp de citire, 5 min

Ne există ceva mai dureros decât decesul unui membru de familie, iar când acesta are loc în afara țării acest proces devine cu atât mai complicat. Pentru a fi un ajutor potrivit pentru tine și familia ta în aceste clipe, vom explora câteva aspecte cruciale ale acestui proces în acest articol.


1. Poate Consulatul să elibereze actele de deces?

Certificatul de deces nu poate fi eliberate de către Consulat. Actele sunt eliberate de către autoritatea locală a zonei în care a avut loc decesul, iar mai apoi acest document poate fi transcris la Consulat, ceea ce nu este obligatoriu deoarece documentul poate fi tradus și în România. Singurul act care se obține de la institutul Consulatului este pașaportul mortuar.


2. Unde se află Consulatul în Italia?

Aici trebuie să mergi pentru a elibera un pașaportul mortuar și pentru a  transcrie certificatul de deces, în cazul în care dorești să o faci în Italia.

Consulatul din Roma se află la adresa: Viale Libano,nr. 40, C.A.P. 00144 Roma, Cartier EUR. În cazul în care ai nevoie de răspuns la anumite întrebări specifice îi vei putea contacta pe cei de la Consulat la următoarele numere:  (+39) 06 808 45 29; 06 807 88 07.



Consulatul de la Bologna se află la adresa: Via Guelfa, 9, 40138 Bologna BO, Italy. În cazul în care ai nevoie de răspuns la anumite întrebări specifice îi vei putea contacta pe cei de la Consulat la următorul număr: +39 051 587 2209.



3. Cum poți să îți faci o programare?

Te poți programa, pentru a beneficia de oricare din serviciile consulatului, urmărind câțiva pași simpli:

  • - Accesează site-ul: https://www.econsulat.ro;
  • - Înregistrează-te prin apăsarea butonului „Înregistrați-vă la Consulat/Cont nou”;
  • - După ce ai reușit să te autentifici, alege serviciul consular dorit, completați datele care îți sunt solicitate și trimite cererea;
  • - Accesează butonul „Cererile mele”, care este situat în partea de sus a meniului și apoi apasă pe butonul „Programați-vă”.

4. Cum obții pașaportul mortuar?

Documentele necesare pentru eliberarea unui pașaport mortuar sunt:

  • copie buletin/pașaport decedat și, după caz, alte acte care atestă că acesta era cetățean român la momentul decesului sau că a deținut cetățenia română în timpul vieții;
  • copie buletin/pașaport aparținător însoțit, după caz, de procură în formă autentică din partea rudelor defunctului.
  • certificat de deces apostilat sau certificat interimar de deces
  • autorizația de transport eliberată de instituțiile de sănătate publică din statul de reședință;
  • aprobarea de înhumare din partea autorităților judiciare locale competente, care să ateste că nu mai sunt necesare investigații medico-legale asupra cadavrului, în situația în care moartea a survenit din cauze violente sau necunoscute;
  • dovada eliberată de administrația cimitirului din România, din care să rezulte că familia defunctului dispune de un loc de veci și că înhumarea poate avea loc în cimitirul respectiv

Acest pașaport poate fi solicitat de către un membru din familie sau de către un agent funerar care a fost împuternicit de familie. 

Sfatul nostru în cazul unui deces în străinătate e să apelezi încă din primele clipe la o agenție funerară care îți poate oferi sprijinul și experiența necesară în repatrierea decedatului din Italia, în aceste momente dificile. 

Funero este gata să-ți ofere ajutorul de care ai nevoie în aceste momente de cumpănă, nu ezita să ne contactezi la +4 0736 986 986.