Perioada în care ne confruntăm cu pierderea unei persoane iubite este, fără îndoială, una dintre cele mai grele etape ale vieții. Organizarea unei înmormântări aduce cu sine provocări, iar costurile asociate pot adăuga un stres suplimentar unei perioade deja dificile. În acest context, este esențial să înțelegem detalii despre taxele implicate și cum putem accesa ajutorul de înmormântare.
a. Care sunt costurile unei înmormântări?
Costurile unei înmormântări pot varia considerabil, iar multe familii se bazează pe serviciile unei agenții funerare pentru a obține articole și servicii esențiale în acest proces. Printre acestea se numără:
- sicriu- prețul acestui articol poate varia în funcție de materialul din care este confecționat sau dimensiunea sa
- cruce de lemn sau fier
- coroane
- înbălsămarea decedatului
- transportul
- urne- în cazul în care persoana decedată va fi incinerată
- catering -pachete de pomană
De exemplu, la Kirilă Funerar, ne angajăm să gestionăm fiecare detaliu al procesului, inclusiv transportul și întocmirea documentelor necesare fără costuri suplimentare. Serviciile noastre acoperă întreaga gamă de necesități, de la pregătirea dosarului pentru certificatul de deces până la facilitarea accesului la ajutorul de înmormântare.Adesea, se adaugă costurile capelei în care are loc priveghiul și slujba de înmormântare. Acestea pot constitui cheltuieli suplimentare față de cele asociate cu agenția funerară și trebuie luate în considerare în procesul de planificare a înmormântării. În aceste momente delicate, accesarea informațiilor despre taxe și ajutoare disponibile poate oferi sprijin financiar și emoțional familiilor îndurerate.
b. Unde trebuie aplicat pentru a accesa ajutorul de înmormântare?
Ajutorul de înmormântare se primește din parte statului și se aplică la Casa Națională de Pensii Publice. În cazul în care decedatul a fost asigurat sau pensionar suma se va primi integral, mai exact 6789 de ron, iar în cazul în care persoana decedată nu a fost asigurată sau nu a beneficiat de pensie atunci o rudă de gradul întâi, care a suportat cheltuielile, poate primi un ajutor de 3394 de ron dacă este angajat.
c. Care sunt actele care trebuie pregătite?
A. Dacă decedatul a fost pensionar (6789 ron)
- cerere pentru acordarea ajutorului de deces (anexa nr. 11)
- actul de identitate al aparținătorului (persoana care va primi suma de bani, rudă de gradul 1)
- un act care dovedește gradul de rudenie, al aparținătorului (de exemplu: certificat de căsătorie, certificat de naștere)
- o factură din partea firmei funerare
- un extras de cont semnat și ștampilat, în cazul în care dorești ca banii să fie virați în contul bancar
- un cupon de pensie al persoanei decedate
- certificatul de deces în original plus două copii al documentului
B. Dacă decedatul a fost asigurat (6789 ron)
- cerere pentru acordarea ajutorului de deces (anexa nr. 11)
- actul de identitate al aparținătorului (persoana care va primi suma de bani, rudă de gradul 1)
- un act care dovedește gradul de rudenie al aparținătorului (de exemplu: certificat de căsătorie, certificat de naștere)
- o factură din partea firmei funerare
- un extras de cont semnat și ștampilat, în cazul în care dorești ca banii să fie virați în contul bancar
- adeverință eliberată de angajator din care să rezulte că persoana decedată avea calitatea de asigurat la data decesului, respectiv extras din REVISAL
C. Dacă decedatul nu a fost asigurat sau pensionar (3394 ron, dacă aparținătorul de gradul 1 a fost angajat)
- cerere pentru acordarea ajutorului de deces (anexa nr. 11)
- actul de identitate al aparținătorului (persoana care va primi suma de bani, rudă de gradul 1)
- un act care dovedește gradul de rudenie al aparținătorului (de exemplu: certificat de căsătorie, certificat de naștere)
- un extras de cont semnat și ștampilat, în cazul în care dorești ca banii să fie virați în contul bancar
- adeverință eliberată de angajator din care să rezulte că persoana care a suportat cheltuielile are calitatea de asigurat, respectiv extras din REVISAL
- o declarație notarială din care reiese faptul că decedatul nu a avut nici un venit, iar aparținătorul a suportat toate cheltuielile
Ce este important de reținut în acest caz este faptul că ajutorul de înmormântare se poate solicita doar în următoarele situații:
- dacă aparținătorul angajat este fiul/fiica decedatului
- dacă aparținătorul este soțul/soția decedatului
- dacă aparținătorul este mama/tatăl decedatului care este minor sau dacă avea un handicap
În cazul unui deces, noi ne ocupăm de fiecare detaliu în parte și ne asigurăm că primești ajutorul de care ai nevoie. Astfel noi ne ocupăm și de întocmirea dosarului pentru Casa Națională de Pensii Publice, ajutorul de înmormântare. Nu ezita să ne contactezi pentru mai multe detalii la: 0261 990 .