Dacă te confrunți cu un deces în străinatate, cu siguranță te întrebi după ce criterii să selectezi agenția funerară care urmează să se ocupe de repatriere.
Procesul poate părea anevoios, având în vedere numărul mare de agenții care oferă acest tip de servicii.
Iată câteva criterii de selecție care să-ți ușureze alegerea.
Specialiști în serviciul de repatriere decedați
Dacă știi că firma are ani buni de activitate în spate și a efectuat un număr considerabil de repatrieri, poți fii sigur că vor știi să gestioneze și cazul tău. Dacă te lași pe mâna specialiștilor vei fi mai liniștit și vei avea siguranța că procesul de repatriere decurge conform planului.
De asemenea, chiar dacă apar situații neprevăzute, vei știi că agenții funerari sunt interesați să le rezolve și să facă totul spre binele tău și al familiei îndoliate.
Oferă o gamă completă de produse și servicii
Repatrierea este un întreg proces și cuprinde mai mult decât transportul defunctului în România.
Interesează-te dacă Agenția funerară se ocupă și de aspecte precum întocmirea documentației legale peste hotare, a traducerilor legalizate, dar și de obținerea Pașaportulul mortuar.
Alte servicii de care mai ai nevoie sunt cele de îmbălsămarea și aranjare a defunctului (spălat și îmbrăcat).
De asemenea, asigură-te că transportul se face în condiții potrivite unei astfel de situații, adică în mijloace de transport speciale dotate cu sisteme de răcire.
Pe lângă serviciile de care dispune firma, solicită și o ofertă privind gama de produse pe care firma ți-o poate oferi. Întreabă ce sicrie sunt incluse în pachetul de repatriere și ce altceva îți recomandă în funcție de situația ta.
Pentru tine, cel mai important este să te poți baza că firma care se ocupă de repatriere preia cât mai multe dintre sarcinile care ți-ar reveni ție.
Ține legătura cu autoritățile internaționale
Firma de repatriere decedați trebuie să țină legătura cu autoritățile internaționale, precum consulatul, ambasada, poliția (după caz) și spitalul în care a avut loc decesul.
Asta înseamnă că agenția are angajați sau colaboratori care vorbesc limba locală din țara din care se face repatrierea sau o limbă de circulație internațională.
La Kirilă Funerar ne confruntăm și cu situații în care aparținătorii nu cunosc nici limba vorbită în țara în care a avut loc decesul și nici o limbă de circulație internațională. În asemenea cazuri, ne angajăm să intermediem comunicarea dintre familie și autorități.
Are recenzii bune din partea clienților
Când pur și simplu nu te poți hotărî ce firmă de repatrieri e mai potrivită pentru tine, solicită părerea familiilor care au apelat în trecut la astfel de servicii.
Dacă locuiești peste hotare, e posibil să cunoști și alți români care au fost la un moment dat nevoiți să contracteze o firmă specializată în repatrieri. Întreabă-i cum au procedat și cât de mulțumiți au fost de serviciile oferite.
O altă variantă este să intrii pe site-urile câtorva agenții și să citești recenziile lăsate de clienți. Astfel, îți vei face o idee mai clară despre plusurile și minusurile firmelor respective.
De asemenea, urmărește dacă comunicarea cu agentul funerar este clară, dacă îți oferă toate detaliile procedurii și dacă simți empatie din partea lui.
Detalii despre repatrierile organizate de Kirilă Funerar, procedurile necesare în fiecare țară din Uniunea Europeană, dar și recenzii din partea clienților găsești în secțiunile Repatriere decedați și Blog de pe site-ul nostru.