Blog

Ce presupune procedura de repatriere internațională pentru decedați

Sebastian Kirilă
Fondator
31.1.23
timp de citire, 5 min
31.1.23
timp de citire, 5 min
Ce presupune procedura de repatriere internațională pentru decedați
Sari la capitol

Atunci când oamenii programează călătorii în afara țării nu iau în considerare posibilitatea decesului pe teritoriul altui stat. Astfel, în cazul trecerii în neființă, apropiații trebuie să se ocupe de repatrierea internațională pentru decedați.Și pentru că este un proces dificil, e nevoie de ajutorul unei firme de repatrieri decedați. În funcție de mai multe aspecte care privesc decesul, repatrierea poate varia ca durată, dar și din punct de vedere al costurilor. Astăzi vom discuta despre tot ceea ce ține de procedura de repatriere, acte necesare și costuri aferente.

Acte necesare pentru repatriere internațională decedați

Indiferent de motivul decesului sau de locul în care s-a produs nefericitul eveniment, există o serie de acte necesare pentru finalizarea procesului de repatriere. Firmele de servicii funerare sunt cele care se ocupă cu procurarea tuturor actelor necesare. Cu toate acestea, la semnarea contractului cu firma de pompe funebre, sunt necesare:

  • Certificatul de naștere;
  • Acte care dovedesc statutul civil, precum certificatul de naștere sau sentința de divorț (dacă este cazul);
  • Livret militar (dacă este cazul);
  • Actul de identitate al persoanei care solicită transportul funerar.

După ce delegații firmei de repatrieri ajung la locul în care se află decedatul, se ocupă de obținerea celorlalte acte care asigură transportul funerar în siguranță:

  • Certificatul constatator de deces eliberat de organele abilitate ale țării în care s-a produs decesul;
  • Certificatul de îmbălsămare;
  • Pașaportul decedatului;
  • Actul de identitate al defunctului;
  • Pașaportul mortuar;
  • Decizia de anchetă eliberată de autoritățile abilitate, în cazul în care decesul a survenit în condiții suspecte.

Actele aduse de firma de repatrieri trebuie apoi depuse împreună cu dovada locului de veci pentru a obține certificatul de deces și adeverința de înmormântare.Dacă decesul a avut loc în urma unui accident rutier, a unui accident de muncă ori în urma uciderii, atunci trupul neînsuflețit este eliberat pentru preluare doar atunci când ancheta se finalizează. În unele cazuri, trupul poate fi eliberat dacă nu mai este necesar pentru soluționarea anchetei.În cazul în care înmormântarea se face prin incinerare și nu prin înhumare tradițională, nu mai este nevoie de obținerea pașaportului mortuar pentru transport funerar.

Procedura de repatriere internațională a decedaților

Repatrierea decedaților poate avea o durată mai mare în funcție de distanța ce trebuie parcursă, dar și de timpul de așteptare pentru preluarea decedatului. Așadar, procedura de repatriere poate dura între 2 și 7 zile.Delegații firmei de repatrieri pornesc la drum cu actele procurate de la familie și cu sicriul ales. Ulterior, ei se ocupă de preluarea decedatului, îmbălsămarea și toaletarea lui. Iar după ce obțin toate actele necesare, se pot întoarce în țară cu sicriul pregătit pentru depunerea la capelă.În cazul incinerării, delegații pregătesc defunctul și îl așează în sicriu pentru a-l duce la crematoriu. Incinerarea se realizează pe teritoriul țării în care s-a produs decesul. La finalul procedurii, cenușa este depusă într-o urnă și adusă în țară.

Costuri de repatriere: există ajutor repatriere de la stat?

Comparativ cu înhumarea atunci când decesul se produce în țara natală, costurile în caz de repatriere sunt mult mai mari. Costul final poate varia în funcție de mai mulți factori precum prețul sicriului și al accesoriilor pentru sicriu, dar și distanța până la locul defunctului.Legislația României nu prevede oferirea ajutorului de repatriere pentru decedați. Însă statul poate asigura înhumarea tradițională sau incinerarea defunctului pe teritoriul țării unde a avut loc decesul.În schimb, familia decedatului poate beneficia de ajutorul de înmormântare în cazul în care defunctul era salariat sau pensionar. Cu alte cuvinte, dacă el avea contribuții directe, familia poate beneficia de o sumă de peste 5000 de lei pentru acoperirea costurilor.De asemenea, ajutorul poate fi obținut și prin dovada rudeniei cu un membru al familiei care este salariat sau pensionar. Actele necesare pentru obținerea ajutorului sunt:

  • Certificatul de deces;
  • Cererea pentru acordarea ajutorului de înmormântare;
  • Documente legale care să ateste rudenia cu decedatul;
  • Dovezi pentru suportarea costurilor de înmormântare de către solicitant.

Pentru mai multe detalii legate de repatrierea internațională a decedaților, apelează cu încredere la Kirilă Funerar.

Suntem alături de tine în momentele de cumpănă

Suntem alături de tine în momentele dificile ale pierderii unei persoane dragi. De aceea, oferim o gamă completă de servicii funerare, de la repatrierea celor decedați până la organizarea ceremoniilor religioase.